4/11/15

Visit: Trihholoogiakeskus


Olen juba kaua võidelnud selle eest, et mu juuksed oleksid ilusad, pikad säravad ja paksud, kuid paraku reaalsus on hoopis teistsugune. Suhteliselt ammu seadsin endale eesmärgiks külastada trihholoogiakeskust, kuid reaalse külastuseni jõudsin alles nüüd.

Olen pikalt olnud pigem looduslikku usku, mis puudutab tervist, seega ei arvanud, et saan enda jaoks seal midagi väga olulist teada. Alustame sellest, et kohale jõudes pidin ootama kolmkümmend minutit enne kui mind ette võeti, kuid selle korvas mu rahulik suhtumine ja äärmiselt sõbralik töötaja. Esimese asjana rääkisime lahti mu toitumise, varasemad ettevõtmised seoses juustega, praegused hooldused ja rutiinid ning milline seisund juustega on minu emal-isal. Järgmisena asetas naisterahvas mulle pähe mingisuguse otsiku ning näitas ekraanil, millises seisus on mu peanahk. Ausalt öeldes olin ma hämmingus... Ja mitte heas mõttes. Pesin juukseid eelmisel õhtul, kuid see pilt, mis sealt vastu vaatas, pani mõtlema, kas olen üldse kunagi shampooni oma peanahale tutvustanud. Pesen juukseid igapäevaselt, kuid see rasv, õlide jäänused ja muud ebameeldivad kuhjunud... asjandused olid parajaks šokiks. 

Sellele järgnes umbes kümneminutiline harimine teemal, mida olen siiani valesti teinud. Olen kasutanud siiani Placenta Activ või mõne öko-poe šampoone ning Macadmia maski ja õli. Lisaks vahel turgutanud juukseid kookose- ja riitsinusõli soojendatud seguga. Šampoonide valikul olen alati lähtunud kirjeldusest, mis lubab juuksed kiiremini kasvama panna ja väljalangenud juuksekarvade arvu vähendada. Olen aga teinud endale karuteene, sest reeglina sellise toimega šampoonid ummistavad veel enam peanahka ning lõpuks tekib pähe nö vaha kiht, mis takistab juuste kasvu. Teiseks olen juba pikemat aega palsami asemel igapäevaselt kasutanud maski, mis samuti ei pidanud juustele erilist teenet tegema, sest palsam ravib juust väljast, mask aga mõjub sisemusele. Loomulikult oli siit selge ka see, et õlide kasutamine tekitas veel suurema kihi ning vale šampooni tõttu peanahk kunagi puhtaks ei saanudki. Mulle soovitati igasuguste õlide asemel juukseid hoopis sidrunimahlaga loputada. 

Kolmandaks etapiks oli peanaha sügav puhastamine, mille jaoks hõõruti peanahale, kui ma nüüd õigesti mäletan, happelist vedelikku, mis siis kõik need ebavajalikud jäänused lahti võttis ja võimaldas need maha pesta. Seda rituaali soovitati teha üks kord nädalas, kuid minus tekitas küsimust üks aspekt... Lugesin selle toote purgi pealt ka juhist, mis soovitas vedelikku peas hoida ühe minuti, minul hoiti aga tervelt viisteist minutit. 

Lõpus valati mind aga üle erinevate toodetega, mida ma peaksin ostma... Vitamiinid ampullides, mida peanahala kanda, suukaudsed vitamiinid, šampoon, palsam, eelnevalt kasutatud sügapuhastav vedelik, veretest ja erinevad protseduurid, mida võiksin tulevikus proovida. Üritasin jääda mõistlikkuse piiridesse ning soetasin ühe šampooni ning mõned ampullid. Šampooni ostmisel pean jälgima, et see toimiks happelisuse põhimõttel - sel juhul peaksin peanaha ka ilusti puhtaks saama. Tähtis on meeles pidada, et šampooni valime peanaha jaoks, maski ja palsamit aga juuksetüübi jaoks. Ostsin šampooni ära koha peal, sest lisaks kõigele vajalikule olid ka 90% selle koostisosadest täiesti looduslikud. Hind oli küll ühe šampooni jaoks päris krõbe, kuid minu üllatuseks järgmisel hommikul märkis isegi elukaaslane, et teine päev, aga mu juuksed on endiselt kohevad ja puhtad. 

Kõigele lisaks sai natukene ümber lükatud minu jaoks müüt, et juukse struktuur ja sibul on täiesti geenides kinni ja elu jooksul seda muuta ei ole võimalik. Muidugi muutusi 200% ulatuses on rumal oodata, kuid täisväärtusliku toitumisega ja väikse turgutuse abil on võimalik luua muutuste jaoks soodne keskkond. 

Igastahes, kel huvi oma juuste seisukorra kohta, et näha, mis toimub Teie peanahaga ja kas juuksed langevad välja või hoopis kasvavad mühinal, siis soovitan soojalt külastada, kuid varuge piisavalt aega.

No comments:

Post a Comment