11/18/14

Cheap or Expensive?

Täna otsustasin kirjutada natuke sellest, mille puhul oleksin nõus raha investeerima ja mille puhul oleks minu silmis targem kokku hoida. Tahan südamele panna, et jagan kõigest enda arvamust ning ei arva absoluutselt, et kõik teised peaksid sellega nõustuma. Meie maailm ongi nii huvitav koht tänu sellele, et me oleme kõik omapärased ja erinevate mõtete ja ideedega.
 

Millesse olen nõus raha paigutama:

Üleriided
Mantlid, nahkjakid ja joped on riided, mida ma ostan tavaliselt paari aasta tagant, seega ma eeldan, et nad on kestvad ja soojad. Ma olen suur nahktagide fänn, kuid ometi on mul viimase kahe-kolme aasta jooksul kasutuses olnud vaid üks (mis tuleval kevadel vajabki juba asendust). Põhjus peitub selles, et päris nahast tagid on päris krõbeda hinnaga ning siiani pole mul olnud vajadust ja võimalust soetada rohkem kui üks. Olen leidnud väga kvaliteetse, mis on hoidnud oma kuju, hoidnud mind soojas ja saab ka aastaid hiljem komplimente. Sügis- ja talvemantleid ei suudaks ma lihtsalt osta kiirmoe kettidest, sest siis ma külmuks ära. Nende puhul otsin ma eelkõige soojust ning samuti kvaliteeti. Näiteks ka oma Ivo Nikkolo mantlit olen kandnud päris mitu aastat ning pole kordagi täheldanud, et praeguseks näeks mantel välja ära kantud. Muidugi olen leidnud ka odavamatest poodidest mantleid, mis on imeilusa lõikega, kuid minu jaoks on alati suureks miinuseks näiteks krae kunstkarvast. Ma olen selline inimene, kes ostab pigem riideesema karusnahata kui faux fur'iga. Samuti näiteks villased mantlid on kiirkettides sageli kaugeltki mitte villast, mis omakorda tähendab, et nad ei ole piisavalt soojad ning riie kipub kiiresti täpiliseks minema. Muidugi ei võrdu kvaliteet alati tuntud brändiga, seega ei tähenda minu jaoks kvaliteetne ja kallis üleriie tuntud brändi.

Saapad
Talvesaapad kuuluvad ka nende hulka, mis minu silmis peaksid olema päris nahast ja taaskord eelkõige soojuse ja kvaliteedi pärast. Ja mitte ainult väljast nahast, vaid lisaks seest sooja karvaga. Jällegi on need jalanõud, mida kannan aastaid ning ei vaja igal aastal mitu paari (muidugi iga naine tahaks mitu paari, aga elame ju kõik vastavalt võimalustele). Ma ei kannata kui jalanõud näevad välja rääbakad, seega tuleb aega pühendada ka õigele hooldusele.

Kampsunid
Siin all mõtlen ma eelkõige kudumeid, mis on mõeldud talvel sooja hoidmiseks. Jällegi ei ole oluline bränd vaid kvaliteet. Viimati leidsin näiteks kaks suurepärast kampsunit, mille koostisosadesse kuuluvad vaid puhas vill ja kašmiir Esprit'ist päris suure allahindlusega. Minu jaoks oli see suurepärane leid, sest sain neid hinnaga, mis on tavaliselt näiteks Zara või Mango täishind suurema kampsuni puhul, mis on tehtud valdavalt akrüülist.

Ehted
Mina olen see neiu, kes eelistab kulda. Arvestades seda, et olen veel noor, siis kahjuks pole võimalik osta igat ehet, mis on sajaprotsendiselt kullast tehtud, kuid ei sea ma kunagi ka samme näiteks Expressioni või Accessorize poole. Olen leidnud alternatiive, mis on küll kallimad kui eelnevalt nimetatud poodide ehted, kuid mis on tehtud kvaliteetsemast materjalist ning ei pane näiteks minu kõrvaauke valutama. Tegelikult on mul väga vähe ehteid, aga nad kõik on sellised, mis jällegi püsivad ilusatena aastaid. Ka siin eelistan kvaliteeti kvantideedile. Samas on ehted selline küsimus, mis rohkem hakkas mind vaevama teatud vanuses. Minu meelest teismeeas on pigem parem osta rohkem ja odavamaid, sest sellises eas tahad Sa rohkem katsetada ja tüdined asjadest päris kiiresti.

Rahakott ja kotid
Rahakotti vahetan jällegi väga harva ning ei otsi selle puhul mingit luksust. Minu eelistuseks on kujunenud must nahast rahakott väikse kuldse detailiga. Samas näiteks mu viimane ost kujunes minu jaoks natuke pettumuseks. On küll tuntud brändi rahakott ja on kvaliteetne, kuid sellel on kuldne plaat, mis sai endale kriime ja täkke minu kotis. Mind häirivad sellised pisiasjad, kuid kuna ost oli jällegi investeering, siis ei kavatse seda veel nii pea välja vahetada. Kottide puhul olen ma natuke kannatamatu. Tavaliselt kiiruga olen läinud ikka kergemat vastupanuteed ja midagi mitte nii kvaliteetset ära ostnud, kuid tulemus on see, et ostan iga kevad ja iga sügis jälle uue koti, sest nad lihtsalt lähevad katki või kaotavad kuju. Nüüdsest kavatsen investeerida ka nendesse, sest tundub, et üks kvaliteetne kott tuleb lõppkokkuvõttes odavam välja, kui osta pidevalt uusi.

Meik
Jällegi parem vähem kui rohkem. Siin kohal mõtlen ka tooteid, mis kindlustavad, et üldmulje jääks ühtlane ja viimistletud. Näiteks huulepulkade puhul on minu jaoks kergem osta üks kallim, sest tundub, et sellega on vähem mässamist. Mugavus on minu jaoks number üks ja olgu toon ükskõik kui ilus, ei hakka ma seda huultele kandma, kui tean, et pean terve õhtu pidevalt muretsema ja end kohendama. Lauvärvide puhul on lihtsalt tähtis pigment, et nad esimese tunni jooksul silmalaugudelt ei kaoks, kuid see on ilmselt individuaalsem teema. Meil kõigil on erinevad nahatüübid ja eelistused, seega siin on raske üldistada.

Spordirõivad
Eelkõige mõtlen tosse. Seda põhjusel, et treenerid on terve elu rõhutanud, et ebakvaliteetne jalanõu võib rikkuda jalga, mis omakorda võib tuua kaasa selja ja põlvedega seotud hädasid. Tervis on aga meie kõige kallim vara ning pole mõtet sellise asjaga riskida. Püksid võiksid olla ka heast materjalist ja mugavad, kuid mis puudutab trennisärke, siis see pole enam nii tähtis.

Mida eelistan osta odavamalt:

Suveriided
Siin all mõtlen igasuguseid õhemaid ja kergemaid riideid. Näiteks ei tõuseks mu käsi kunagi ostma kallist t-särki või maikat. Samuti kuna olen veel noor inimene, siis meeldib mulle katsetada ning tavaliselt kvaliteetsemad brändid on juba väljapeetuma stiiliga ning kahjuks mul pole liiga tihti põhjust minna äärmiselt formaalsetele üritustele. Kiirmoe kettides on tihti julgemad ja põnevamad lõiked ning igasuguseid kleite, õhemaid kampsuneid suveks, lühikesi pükse, teksaseid võin osta ükskõik kust kui silmale meeldib ja seljas ka istub.

Pudipadi
Sellised asjad nagu näiteks telefoni ümbris ja meigikott. Meigikott on ju valdavalt kodus laual seismiseks või kotti viskamiseks. Ei leia ka põhjust telefoni tagusele liigselt raha kulutada, kui pea iga tagus saab oma tööga hästi hakkama. Siia alla kuulub ilmselt veel palju asju, mis lihtsalt ei meenu, sest neile ei pööra ma üldse tähelepanu ning ostan vastavalt vajadusele.

Jalanõud

Samuti mõtlen jalanõusid, mis leiavad kasutust juba soojema ilma puhul. Minu meelest suvel on ikka vajalik, et valik oleks natuke suurem kui ühed mustad saapad ning sel põhjusel ei saa liiga valiv olla. Näiteks väga õhukese talla puhul saab jalanõusid muuta jalale sõbralikumaks taldade abil, mis hoolitsevad selle eest, et jalg oleks õiges asendis ning sellega on mured lahendatud. Kontsakingadest rääkides võib neid minu silmis jagada kahte leeri. Olen tihti sattunud üritustele, kus on väga rahvarohke ning sel puhul ei pane kunagi oma parimaid kingi jalga, sest tahest tahtmata astutakse neile peale või ajatakse midagi ümber, selleks puhuks olen ma alati välja valinud kaks paari, mida saab retsida ja millest pole nii kahju. Ühed heledad ja ühed tumedad. Kindlasti võiksid olla kapis ka kvaliteetsemad kingad, mida hoida siis viisakamate või igapäevaste ürituste jaoks, kus ei ole võimalust neid nii kergesti ära rikkuda.

Lõppu tahaksin veel kord lisada ja rõhutada, et arvamused ja võimalused on erinevad. Iga inimene leiab endale ise kuldse kesktee ning lõppude lõpuks teeb Sind kõige ilusamaks see, milles sa ise end kõige suurepärasemalt tunned. Meie eelistused ja vajadused arenevad ka vanuse ja võimalustega. Muidugi on elus ka tähtsamaid asju kuhu investeerida ja kõige rikkamaks teevad meid lõpuks kogemused, elamused ja asjad, millele ei saa hinnasilti külge panna, kuid olles siiski naisterahvas tahtsin Teiega paar mõtet jagada.

No comments:

Post a Comment